NowinkySkautingStřediskoPro nováčkyKontakt

Pour féliciter 2010

Velké vytí Permoníku

19. listopadu 2009
Dne 29. listopadu proběhla přijímací výprava velkého vytí. Vlčata se sešla v 10:00 na klubovnách, kde na ně čekal běh siamských dvojčat kolem klubovny a rozhýbání se vybíjenou. Po příchodu zpět do klubovny zjistili, že jim tam nechal vzkaz Marťan. Bylo mu špatně rozumět, ale chytrá vlčátka vše zvládla v rychlosti. Po vyluštění zprávy se kluci po dvojicích vydali na trasu, kde měli několik obálek s lehkými i těžšími úkoly. Následovala svačinka a pak se vlčátka pustila do díla. Blíží se Vánoce a hlavně skautské vánoční trhy, a tak jsme se vrhli na výrobu svícínků a dalších drobností z vizovického těsta. A jak nám to krásně šlo. Podívejte se sami...

Po obědě se celá smečka pod vedením strážce totemové hole vydala na poradní skálu, kde chvíli po setmění přijala nováčky za své členy. A tak se od této chvíle mohou Bělásek, Matěj, Jára a Filip stát strážcem totemové hole. Za tmy se celá smečka přesunula zpět na klubovnu a hurá domů.

Mayday! Mayday!

8. listopadu 2009
O víkendu 6.-8. listopadu 09 se uskutečnilo setkání dvou vlčáckých smeček. S naším Permoníkem se v Mimoni setkala 25. smečka z Neštěmic. Naše vlčata se sešla ve 14:30 na vrchlabském vlakovém nádraží a na místo dorazila až ve 20:00. Cestu jim zpříjemňovali noví trempští kamarádi z TO Bažina - Vrchlabí, kteří jeli stejným směrem. V Mimoni již čekal uvítací pluk. Ano, byli to neštěmičtí. Po doražení na základnu si všichni zahráli pár her na seznámení a hurá do hajan.

V sobotu ráno se celé vlčácké osazenstvo vzbudilo samo od sebe již v 6:00 a jelikož si řekli, že by mohli oplatit dobrotu svým vedoucím, tak je šli vzbudit. Ne však hrubě, ale krásnou písní - bylo to "krásné" vstávání. Po rozcvičce a snídani se všichni sebrali a vydali se směrem bývalého vojenského letiště v Hradčanech. Jakmile dorazili, tak se rozdělili do 5 týmů, které si nazvali: F15, Stíhači, Sebevrazi, Smrtky a CI5. V těchto týmech pak prodělali letecký výcvik.

Výprava do Mimoně

V prvním úkolu šlo o to, postavit co nejlepší stíhačku (vlaštovku) a pak s ní absolvovat zkušební let. Se stavbou jim pomáhali inženýři a magistři letectví Rakša, Batole, Hardy, Jonáš a Ciby. V tomto úkolu všichni obstáli, avšak znenadání se na nebi objevilo nepřátelské letadlo a to je sestřelilo. Co teď?!? Rychle opustit svůj letoun! Padák nahradila slaňovací technika a tak alespoň ti odvážní přežili. Ostatní s námi sice hráli dál, ale v tomto úkolu neobstáli.

Dalším záludným úkolem generálů bylo zjistit, jak vypadá nepřátelské území. V této misi členové týmu postupně šplhali do vysokého nebe, které jim nahradil jeden z vojenských bunkrů a hlásili svým letištním věžím, co zpozorovali. Po absolvování všech náročných úkolů se vlčátka přesunula zpět na základnu, kde na ně již čekala výborná večeře uvařená kuchaři Batoletem a Rakšou. Večer si všichni chvilku zazpívali a hurá do postýlek. Ač šli spát již okolo deváté hodiny večerní, byli tak plni dojmů, že je někteří rozebírali až do dlouhých nočních hodin, což se jim druhý den vymstilo. V neděli po snídani jsme společnými silami uklidili zapůjčené klubovny a v poledne se vlčácké smečky rozloučily a z povedené víkendové akce, na které nechybělo ani pěkné počasí, se rozjely do svých domovů.

Šmudlovo hlášení z této mise blíže dokreslují pořízené fotografie.

Škola v Africe 2009

19. října 2009
Škola v Africe 2009 Již po několikáté se vrchlabští skauti sešli na náměstí T. G. Masaryka ve Vrchlabí, aby zapojili naše horské městečko do dobročinné sbírky nesoucí název Postavme školu v Africe! Tento projekt je již celkem známý a pravidelně se jej účastní skauti a skautky po celé České republice. Sbírka byla oficiálně zahájena již 6. října 2009 na pražském Náměstí republiky, kde zahajovací ceremoniál doprovázela mohutná, téměř dvousethlavá skupina bubeníků. Od tohoto okamžiku začali skauti v Česku vyrážet do ulic a nabádat občany k přispění do kasičky. Za symbolických 30 korun obdrželi odznáček a především hřejivý pocit z dobrého skutku, který tímto činem vykonali.

Pro naprostou většinu z nás tato částka nic neznamená – někdo se tím vzdá jednoho hamburgeru, jiný piva, další třeba brambůrků. Pro etiopské děti to však znamená mnohem víc. Získají díky naší pomoci něco, co my sami považujeme za samozřejmost, mnohdy spíše nepříjemnou povinnost. Vůbec si totiž neuvědomujeme, jaké by to bylo, kdybychom neuměli číst, psát ani počítat. Ačkoliv se to pro některé školou povinné děti u nás může zdát neuvěřitelné, pro děti z Etiopie možnost vzdělání znamená opravdu hodně. Zatímco nám udělá radost nový mobil, bunda nebo MP3ojka, jim stačí to, že budou moci se svými kamarády jít do školy a učit se.

Díky hojné účasti členů našeho střediska, kterým tímto děkujeme za pomoc, se pod taktovkou Sojky za chvíli prodalo všech 200 odznáčků, které jsme měli k dispozici. Sbírkové konto jsme tedy za pomoci štědrých dárců navýšili o 10.099,- Kč. Částka sama o sobě možná není nijak převratná, ale když se spojí s výtěžky z ostatních měst, může se co nevidět začít se stavbou a vybavováním další školy.

Peníze poputují do Afriky nejenom na výstavbu nových škol, ale i na koupi školních pomůcek, učebnic, tužek, pastelek a také na dostavbu již rozestavěných škol. Více informací naleznete na internetových stránkách: http://skolavafrice.cz

Bleskovka: Štěpanický hrad

sobota 26. září 2009, 14:22
MMS - Štěpanický hrad Vlčata právě dorazila na Štěpanický hrad, kde našla loňský poklad. Celý den jdou po stopách sv. Františka. V tuto chvíli staví hrady. Za chvíli se vydají nazpět.

Světlušky rozsvítily Vrchlabí

13. září 2009
Dne 09.09.2009 rozzářily vrchlabské ulice Světlušky a Světlušáci. S tykadýlky a lucerničkami vyrazili skauti mezi obyvatele našeho krásného městečka a i tento rok se zúčastnili sbírky, jejíž výtěžek půjde na pomoc dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením.

Den, kdy svítí Světlušky 2009 K našemu milému překvapení jsme letos trhli rekord ve vybrané částce a sbírkové konto Světlušky se nám podařilo navýšit o 28.090,- Kč. Proto bychom prostřednictvím internetu chtěli poděkovat všem, kteří ve středu udělali dobrý skutek a zakoupením náramku, magnetky nebo přívěsku pomohli rozsvítit svět nevidomých. Pokud jste v ulicích na Světlušku nenarazili, můžete přispět odesláním dácovské SMS ve tvaru "DMS SVETLUSKA" na číslo 87777 (cena 30Kč, Světluška obdrží 27Kč).

Více se o této akci dočtete v článku Zuzky Tomešové, který bude otisknut v říjnovém vydání časopisu Puls. Průběh sbírky vám přiblíží také několik fotografií.

Indiáni na Pecce

15.—29. srpna 2009
I vlčata, naši nejmladší skauti, se dočkala svého tábora. V sobotu se sešla na Pecce, kde společně stráví dva týdny na mnoha lety osvědčeném tábořišti. Následující dny se budou nést v indiánském stylu, kdy se mrknou na mýty a legendy severoamerických indiánů. I jejich tábor máte možnost sledovat téměř on-line prostřednictvím našeho reportu:

sobota 15. srpna 2009

• 13:20 - Šmudla volá Veverkovi a ptá se na podrobnosti ohledně táborového reportu. :-) Zároveň informuje o prvních problémcích v podobě pochroumané nohy vedoucího, odpadnuvší kuchařce,...
  • A máme tady první táborový den. Poté, co se všichni sešli a ubytovali, následovala táborová exkurze.
  • 23:37 - Po večerním ohni v tee-pee probíhají hlídky.

• neděle 16. srpna 2009

• 8:25 - Při hlídkách se klukům zdálo, že vidí a slyší osoby. Dle zjištění Brzdy byla zelená osoba spatřena u umývárky. Ráno zjistil, že to jsou kanystry na vodu. :-D
  • Dnes bylo velmi parno a tak se celé osazenstvo šlo zchladit na koupák. Předtím se však upravilo místo kolem stožáru a další drobné dodělávky.
  • Po večeři se kluci dozvěděli, jak budou hrát etapovku. Rovnou si své kmeny pojmenovali:
    Vlčitové - Honza + Kartáček
    Siuxové - Tomáš + Brzda + Tkanička
    Macakové - Lola + Zlatohlávek + Lukáš
    Apači - Kuba + Sopka
    No name - Vali + Jonda + Smíšek
  • Pak se hrála etapa: První lidé (stavba žebříku a prolézání pneumatikou).

• pondělí 17. srpna 2009

• Dopoledne jsme úspěšně odehráli fotbalový turnaj. Nefaulovalo se, jen byli občas menší hráči vedením přenášeni do ústraní. Ti jim to však vraceli okopáváním. Takže vše fair play. :-) Vyhráli FC Junáci.
  • Po obědě jsme si šli na rybník zachytat lososy stříbrné.
  • 18:23 - Stan Smíška a Jondy neprošel úspěšně kontrolou (MMS)...

Pecka 2009 - prohlídka stanů

• Večer se konal čaj míru.
  • Po večerce se spustil lijavec a prudký vítr, který se pokoušel přesunout hangár ke koupališti. Naštěstí marně. Podsadové stany to ustály v pohodě.

• úterý 18. srpna 2009

• 11:12 - Před hodinou vyrazili všichni až na Kartáčka na Zvičinu. Kartáček, který v noci spadnul z postele, jel se Šmudlou k lékaři.
  • Výprava na Zvičinu nabrala dvouhodinové zpoždění. Ve 12 hodin jsme došli do vesnice Kal, kde jsme obědvali. Na další část cesty jsme nechali orientaci v terénu dle mapy vlčatům, kterým se podařilo lehce zabloudit a tak jsme sice s oklikou, ale šťastně dorazili v 16 hodin na Zvicinu. Tam jsme si zahráli nějaké hry a šli na vlak do Bílé Třemešné.

Pecka 2009 - výprava na Zvičinu

• středa 19. srpna 2009

• Dopoledne jsme připravili dříví do kuchyně (viz MMS).

Pecka 2009 - příprava dříví

• Dnešní indiánské menu:
    oběd - větrání zatuchlého tee-pee (hrachová polévka), prérijní směs s obilnými klasy (rajská omáčka s těstovinami)
    večeře - barevné oštěpy (špíz - buřty, slanina, paprika, cibulka)
  • Po příjezdu zálohy záložních kuchařů (Batole, Marťa, Paleček) a uvaření oběda jsme secvičili scénky o zrodu světla. Tyto scénky jsme pak hráli před cizími lidmi.
  • 17:51 - V tuto chvíli kluci pracují na přípravě večeře. Večer bude zpívání.

• čtvrtek 20. srpna 2009

• 8:26 - Při rozcvičce si kluci nasbírali rosu na indiánský čaj.
  • 9:54 - Před nástupem se uskutečnila záchranná akce. V odpadovce byli spatřeni 2 ježci. I když se zdálo, že jsou mrtví, tak po opatrném vyndání odklusali kamsi do lesa.
  • Po uklizení ohnišť z minulého dne jsme se přesunuli na 'green' a zahráli si jak největší hvězdy golfu.
  • Po obědě si někteří nováčci plnili stezku, pak se šlo na koupaliště a vydrhnout svá špinavá těla.
  • 20:14 - Večerní nástup (MMS)...

Pecka 2009 - večerní nástup

• Večer jsme strávili plněním stezek.

• pátek 21. srpna 2009

• Dopoledne jsme s Tomem vyráběli z kůže a výrobky se nám povedly opravdu krásně.
  • Po obědě byla etapa "Přítel bizonů" (hledání písmenek po lese).
  • Pak následovaly lanové překážky.
  • Po svačině jsme si zahráli papasekawai (týmové hra, při níž se běhá jako při fotbale, nahrává jako při pólu a bezpečná je jako rugby bez chráničů :-)
  • Večer hrozila bouřka, a tak nastalo upevňování stanů. Naštěstí se nám vyhnula.
  • Před spaním jsme si vypili čaj míru.

• sobota 22. srpna 2009

• Právě začal návštěvní den. Domů odjeli Kartáček a Honza. Honza si na cestu odvezl vlčka atleta.
  • 10:54 - V tuto chvíli nám Frankey hraje na kytaru a Sopka dopisuje kroniku.
  • Během dne se v táboře objevili všichni rodiče a Tom s Jonášem se pustili do výroby tee-pee tyčí.
  • Dnes překvapil Makak (Kuba) a Lola, kteří se sami pustili do pomoci v kuchyni.
  • Večer při ohni si Jonda, Sopka, Kuba, Vali a Zlatohlávek splnili slib. Lola, Brzda a Smíšek byli "pokřtěni".

• neděle 23. srpna 2009

• Ráno jsme našli zprávu, že jsme byli v noci přepadeni, ale poplach vyhlášen nebyl, protože nebyly hlídky. :-)
  • Dopoledne se konaly Olympijské hry - sumo, páka, skok daleký, vytrvalostní běh, sprint
  • Během dne Jonáš pracoval na dodělání tyčí pro tee-pee.
  • V pozdním odpoledni na místním koupališti pokračovala olympiáda - plávání 50m/100m (zároveň vlček).
  • 15:23 - Batole, Paleček, Bolek, Kuře, Malíř, Ježek a Cyklista jsou na cestě na Pecku - chystají se dnes v noci přepadnout tábor. Ale pššt! :-)
  • 20:51 - Cestou z koupaliště pustil Tkanička Brzdovi na kotník flašku. Jelikož ho to stále pobolívá, jede s ním pro klid v duši Šmudla do Jičína na pohotovost. Zbytek tábora se zatím účastní vyhlášení olympijských vítězů.
  • 22:16 - Noha je v pohodě. Jen se musí ledovat a být v klidu (to jde se skautským táborem hezky dohromady :-). Právě jedeme zpět do tábora.
  • 23:21 - Děje se něco divného. Les jinak hlučí. Do cesty auta se postavila tyč na betonovém podstavci. Zdá se, že dnešní noc klidná nebude.

• pondělí 24. srpna 2009

• 0:47 - Tušení bylo asi správné. Ve 23:45 (včera) byl vyhlášen poplach. Hlídka prý slyšela někoho u brutaru. Po hodině zostřených hlídek jdeme spát. Tak nás snad vzbudí až budíček.
  • 3:12 - Noc opravdu klidná nebude - hlídka právě odchytla Malíře, který se krčil u kuchyně. Prý ho zradily klády na tee-pee, o které se přerazil.
  • Haha - máme dalšího, tentokrát Ježek na louce u teepka.
  • Máme třetího - Cyklista.
  • Vymysleli jsme bezva plán. Posvítíme autem na les a tak znemožníme přístup. Bohužel Batole byl již v táboře a tak sedl do auta a odjel.
  • Pak začalo vyjednávání. Batole chtěl výměnu, Šmudla však požadoval oloupání klád.
  • 5:23 - Nakonec došlo k výměně. Všichni jsme utahaní a jdeme spát.
  • O průběhu přepadu se více dočtete v Batoleteho zápise obohaceném o plánky, díky kterým si můžete prohlédnout i půdorys tábořiště.
  • Ráno nás čekal netradiční (před)budíček - dorazil kombajn, dal si slalom kolem táborových staveb a posekal kompletně celou louku. Takže alergici si plnými doušky mohou užívat posekané trávy. :-)
  • Kluci dnes dopoledne vstávali kolem půl desáté - místo původně plánované výpravy je čeká den klidu a odpočinku, který využijí k napsání pozdravů z tábora, plnění stezky a odpolednímu koupání.
  • 13:16 - Už jsme dlouho nebyli v Jičíně u doktora, tak aby mu nebylo smutno, jede ho Šmudla navštívit. Tentokráte se Sopkou, který si při noční hlídce zřejmě zlomil malíček ruky. Podle jeho výpovědi k tomu došlo asi takto: když si sedal, sedl si na ruku, ale nevěděl, že to byla jeho ruka, pak s sebou nějak trhnul a bylo to...
  • Brzda se svojí pochroumanou nohou bohužel nemůže v táboře normálně fungovat, a tak si pro něj odpoledne přijedou rodiče. :-(
  • Kromě koupání mají vlčata odpoledne možnost splnit si dalšího vlčka - zdravotník.
  • 16:46 - Sopka má dlahu, ale aspoň to není zlomený. Šmudla, který je právě na cestě za ostatníma na koupaliště, ho před chvilinkou vysadil v táboře.
  • Večer nás čeká, z různých důvodů již čtyřikrát odložené, DO-RE-MI.
  • DO-RE-MI vyhrál Smíšek...

• úterý 25. srpna 2009

• Dopoledne jsme o5 připravovali dřevo do kuchyně.
  • Poté následovala zdravověda - role figurantky se ujala dcera jedné z kuchařek, která byla na závěr mumifikována.

Pecka 2009 - mumie

• Dnešní indiánské menu:
    snídaně - pšeničný bobek se scvrklým bizoním mlékem (rohlík se sýrem)
    oběd - výluh z bederní roužky (kuřecí polévka), rozšvihaný mořský orel s čínskou pomstou (kuře na smetaně s rýží)
    svačina - opičí potěšení (banán)
    večeře - mokasiny drsného bojovníka (smaženky)
  • A máme tady další díl oblíbeného seriálu "Kdo přežije?" - dnes ovšem nic moc (alespoň doufám!!!). Lola si pořídil velmi přítulného domácího mazlíčka - klíště. Ke Kubovi se taky jedno chtělo nastěhovat, ale ten s ním narozdíl od Loly vyrazil dveře.
  • 19:25 - Zhruba před třema minutama dědeček Zlatohlávka, který prolétal nad táborem, rozsypal po louce bonbóny. Takže teď se je snažíme všechny najít.
  • 19:35 - Zatímco Šmudla diktuje Veverkovi report dnešního dne, v pozadí telefonu je slyšet nejprve hlas kuchařky, která oznamuje, že je večeře a následný Jonášem svoláný nástup: jééédnááá, dváááá, tříííí, čtyřííí,...
  • Po večerním nástupu naplníme dnešní denní heslo: "Jak si kdo ustele, tak si lehne." Nic netušící vlčata po večerním nástupu čeká vyhlášení poplachu a okamžité stěhování do lesa, kde založí kemp a přenocují.

• středa 26. srpna 2009

• Noční kemp se nakonec uskutečnil nikoliv v lese pod celtama, ale na náměstíčku pod širákem. Celou noc nad náma táhly mraky, ale pár kapek spadlo až ráno v 6.30, tak jsme se na zbývající hoďku spánku přemístili do stanů.
  • Po přípravě dříví do kuchyně jsme otestovali včera vyrobené luky.
  • Zatímco Šmudla jel po obědě na Pecku s odpadem, který se tu od začátku prázdnin nahromadil, vlčata čekala etapa - Boj s netvorem. Pod dohledem Mattoniho a Jonáše si vyzkoušeli boj každý proti každému.
  • Začaly se bořit nepotřebné stany, aby toho potom nebylo moc najednou.
  • Pravidelní čtenáři jistě netrpělivě čekají na další epizodu táborového seriálu "Kdo přežije?". Do tábora přilétla vosa, která si za svou oběť vybrala nejprve Lukáše a pak Jondu. Tím ovšem ještě nekončíme. I dnes Šmudlova Fábie míří do Jičína, kde kromě hypermarketu Kaufland navštíví také naši oblíbenou pohotovost. Zlatohlávek si totiž při odpolední bitvě pohmoždil ruku.
  • Večerní etapa nese název Hromoví ptáci (Thunderbird :-) - původně měli kluci poznávat ptáky podle zvuků, které vydávají, ale pro celkovou náročnost to nahradí písničky z filmů a pohádek.
  • 22:00 - Od doktora jsme se vrátili bohatší o jednu dlahu. :-(

• čtvrtek 27. srpna 2009

• Heslo dne: Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra!
    Služba v kuchyni: Tkanička & Tomáš
  • Ráno hnedka po nástupu se konala valná hromada, kde si kluci místo výpravy odhlasovali bourání stanů - odměnou bylo odpolední koupání. Zbořílo a odneslo se 8 stanů - pokračovat budeme zítra.
  • Během boření stanů se kluci projeli na motorce KTM 950 Adventure, kterou vlastní partner jedné z kuchařek.
  • Již kolem druhé hodiny odpolední jsme vyrazili na slibované koupliště, kde jsme využili místních sprch k velkému mytí.
  • A na čem jsme si pochutnali dneska?
    snídaně - indiánské placky (palačinky s marmeládou)
    oběd - výplod ze starého šamana opečený na ohni (opečené buřty s chlebem)
    svačina - kdo si co našel (ovoce)
    večeře - sražené buvolí mléko v těstíčku (smažený sýr s bramborem)
  • Po večeři budeme za doprovodu audiopohádky výrábět indiánský betlém.
  • A než ulehneme na kutě, vypijeme si čaj míru.

• pátek 28. srpna 2009

• Dopoledne jsme bourali podsadové stany.
  • Před obědem jsme si dali bojovku - boj o vlajky.
  • Po poledním klidu jel Šmudla nakoupit odměny a kluci se vydali na stezku Itki-Miki. Došli k rybníku, přičemž po cestě se museli poprat se šifrou v mřížce, přinést lísteček břízy, dubu a šišku smrku,... Nechyběla ani poznávačka významných osobností nebo indiánský šnek.
  • Na rybníku jsme dodělali vlčka plavce.
  • V táboře jsme se navečeřeli a po nástupu jsme se sešli v tee-pee na závěrečném ohni, kde proběhlo kompletní vyhodnocení a rozdali se veškeří vlčci.
  • V bodování stanů opravdu bodoval Sopka, který získal 9,5b z 50 možných – získal proto cenu útěchy v podobě koštátka, lopatky a toaleťáku. Nejpořádnější byl se 41,5b/50b Tomáš.
  • První místo v etapovce obsadili Apači, kteří si tímto vysloužili čelovku.
  • Šmudla by rád oficiálně poděkoval Jonášovi a Mattonimu, kteří si letos opravdu mákli.

• sobota 29. srpna 2009

• Jelikož stany jsou již zbořené, přenocovali jsme v T-Píčku.
  • Celé dopoledne jsme bořili tábořiště, v čemž nám pomohli Jondovi, Lukášovi, Smíškovi, Makakovi (dva a pes), Zlatohlávkovi, Tkaničkovi a Valiovi (rodiče či prarodiče pojmenovaní podle přezdívek svých dětí - našich vlčat ;-)
  • Z vrchlabských OldSkautů přijeli na pomoc Tom spolu s bráchou, Tarzan, Frankey, Paleček a včera tu byl Jezevec.
  • Ve 13h dorazila V3Ska, po jejímž odjezdu ve 13:30 byl tábor prohlášen za ukončený a vlčata dostala propustku domů.
  • Po tábořišti zbylo na louce již jen pár hromádek, o jejichž úklid se postará vedení a pak to vyrazí oslavit...
  • Velký dík patří také kuchařkám Hance a Ivě, které se druhý týden staraly o naše žaludky.
  • Aćkoliv poslední dny tábora byly trochu fyzicky náročnější, tak se určitě povedl, počasí nám přálo a už se těšíme na příště (pzn. naštěstí až za rok :-).
  • Senečák 2009

29. července — 8. srpna 2009
    Skauti z Jedničky v sestavě Batole, Frankey, Kuře, Šroťák, Zajíc, Malíř, Cyklista, Ježek a Bolek vyrazili na puťák. Jejich útočištěm bude skautská základna Senečák v Plzni a o tom, jak tráví (letos poněkud netradiční) táborové dny, vás budeme pravidelně informovat v reportu Senečák 2009.

Senečák 2009

středa 29. července 2009

• 11:35 - Sedíme ve vlaku do Chlumce, zde přestup na rychlík 850 Sněžka do Prahy. V Praze přestup na rychlík 760 směr Plzeň Hauptbahnhof.
  • 14:15 - Právě jsme vyjeli z Prahy, další zastávka Plzeň. Ježek - poloviční to vegetarián, se cpe smaženými řízky. :-)
  • 19:46 - V pořádku jsme dorazili, vykoupali se v rybníce, teď chystáme večeři.

• čtvrtek 30. července 2009

• 10:34 - Právě stojíme před plzeňskou synagogou - symbolem našeho tábora. Chystáme se vystoupat na nejvyšší kostelní věž v ČR. Na fotce (MMS) téměř kompletní sestava - s výjimkou Batolete, který mačkal spoušť.

Senečák - plzeňská synagoga

• 12:03 - Teď jsme v Západočeském muzeu, navštívili jsme historickou zbrojnici. Jo a ta synagoga na fotce je třetí největší na světě.
  • 15:37 - Před chvílí jsme se vrátili z města. Teď pozdní oběd - hovězí vývar se zeleninou a smaženým hráškem, milánské špagety se sýrem.
  • Odpoledne se chysáme koupat a vyzkoušet místní lodičky, které jsou součástí vybavení základny. Belgičtí skauti, co tu s námi bydlí, jsou pryč, takže máme klid. :-)
  • Odpoledne jsme podle plánu strávili koupáním a ježděním na loďkách. Bolek s Kuřetem uvízli na rybníce, nemohli udržet směr ku břehu a asi 5x se převrátili.
  • 23:31 - Dnes večer se v kuchyni objevil obrovský pavouk velikosti dlaně. V kuchyni byl tou dobou zrovna Batole. Batole velmi zneklidněl. Po nafocení byl pavouk Zajícem vynesen ven z baráku. Batolete neklid však přetrvává.

• pátek 31. července 2009

• 10:33 - Jsme na výpravě směr vrch Krkavec a rezervace a jeskyně Petrovka.
  • 11:19 - Gruppenfoto (MMS) u kolomazné pece z 18. stol. Suchou destilací dřeva za malého přístupu vzduchu se vyráběl dehet, kalafuna, kolomaz atd. Míříme na Krkavec.

Senečák - kolomazná pec

• 12:36 - Mám k tomu prej napsat "žabí oči v moči" nebo "býčí kulky bez cibulky", ve skutečnosti fazole v tomatové omáčce s párkama.

Senečák - žabí oči v moči

• 19:46 - Odpoledne celkem nic zajímavého, koupali jsme se a jezdili na loďce. :-) Teď jsme po večeři a jdeme hrát Česko.

• sobota 1. srpna 2009

• Dneska ráno kluci hráli hru ze Zlatého fondu - Mokasinový telegram. Stali se na chvíli zaměstnanci kanadské poštovní společnosti a měli za úkol doručit telegram. Jenže při tom museli projít všemi uzemími domorodých obyvatel a k průchodu získat od každého náčelníka potřebná "víza". Ty náčelníci udělili jen za splnění úkolu.
  • Pak jsme plnili stezku a odpoledne půjdem k vodě.
  • 16:10 - Blbnuli jsme ve vodě s loďkama. Batole byl ve vodě a dostal špičkou lodě přímo do úsměvu. :-) Má uraženej kus zubu a shání v Plzni zubní pohotovost.
  • U zubaře Batole nakonec nebyl, konzultoval to telfonicky a prej, když to nekrvácí, není pohotovost nutná.
  • 20:03 - Teď kluci hrají fotbal a večer nás čeká intimní poradna:-)

• neděle 2. srpna 2009

• 15:31 - Dnešní výlet do Air parku ve Zruči stál opravdu za to. Shlédli jsme expozici vojenské techniky pod širým nebem - všechny to absolutně nadchlo! Seděli jsme v tanku, za volantem obrněného transportéru, za kniplem stíhačky i práškovacího čmeláka. Vyfotili se v motoru z boeingu 747 Jumbo, který nový stojí 5 mil. USD, otáčeli motorem vrtulníku i převodovkou tanku. Super! Teď jsme na cestě na základnu.
  • Odpoledne jsme přišli na základnu, Frankey s Kuřetem a Cyklistou šli nakoupit. Cyklista si dal nějakou colu s Red Bullem nebo co a byl hrozně naspeedovanej. :-) Přišel ke kaluži a skočil do ní, načež ohodil Kuřete a Frankeyho...
  • Malíř si splnil odborku Znalec živé přírody a Ekolog.
  • 22:09 - Večer obzvlášť dlouhá a napínavá partie Bang!u. Jdem spát.

• pondělí 3. srpna 2009

• Dopoledne jsme procvičovali zdravovědu.
  • 13:00 - Právě jdeme obědvat - pizza 'vyrob si sám':-)

Senečák - pizza made by skauti

• 19:37 - Pizza k obědu se klukům povela. Teď tvoří fotoromány a krátké filmy.

• úterý 4. srpna 2009

• 14:44 - Míříme k Horoměřickému jezírku - unikátní jezírko, ve kterém není voda, ale slabý roztok kyseliny sírové. Jezírko vzniklo zatopením starého břidlicového lomu - k těžbě břidlice se kys. sírová využívá. Díky tomu má jezírko červenou barvu a není v něm žádný život. Teď zrovna si chladíme nohy v potoce:-)
  • U Hromnického jezírka:-) hustý:-) je to obrovský a 60m hluboký:-)

Senečák - Hromnické jezírko

• středa 5. srpna 2009

• Dneska dopoledne jsme plnili odborky a stezku.
  • 14:18 - Právě jsme po obědě. Včera večer kluci shlédli motivační film - Jurský park, dnes odpoledne budou mít možnost zažít Jurský park na vlastní kůži. Vypravíme se do plzeňského Dinoparku.
  • Odpolední Dinopark - je to spíše pro ty menší, ale před kameny letícími ze sopky v 3D kině jsme uhýbali všichni:-)
  • Po příchodu se šli kluci koupat, pak byla večeře a veřer Bang!
  • Zítra nás čekají rukodělky, výlet do Starého Plzence a na zříceninu hradu Radyně. Večer Sacculus a stezka odvahy.
  • 23:56 - Dobrou!

• čtvrtek 6. srpna 2009

• 17:53 - Tak sedíme ve Starém Plzenci na trávě a svačíme. Z návštěvy hradu Radyně jsme z časových důvodů upustili (bohužel). Zato jsme ale viděli zbytky slovanského hradiště a zachovalou rotundu Sv. Václava. Batole nějak neodhadl čas:-) a pěšky do Plzně se nám šlapat nechce.
  • 19:01 - Čekáme v Plzenci na nádraží - náš vlak je 25 minut zpožděn. Bůhví, kdy dorazíme na základnu!:-)
  • Dorazili jsme relativně brzo. Po příchodu jsme se šli na chvíli osvěžit do rybníka.
  • Večerní stezka odvahy se povedla. Když šli Zajíc a Batole na konec, aby tam na kluky čekali, byli podělaný až za ušima:-) víc než skauti:-)

• pátek 7. srpna 2009

• 9:03 - Stalo se skoro pravidlem, že na nákup se chodí dvakrát denně. Ráno na "řádný" nákup a během dne se pak dokupuje to, co se ráno zapomnělo:-)
  • Tak dneska dopoledne jsme hráli ruskou ruletu - všichni mají na hlavách novinové čepice, pod jednou je vejce. Jeden hráč, který neví, kde vejce je, má někoho plácnout po hlavě. V konečné fázi jsme byli samozřejmě od vajec všichni, včetně fotografa Frankeyho.
  • Potom se hrál Braunův Kuks - pantomimické předvádění ctností a neřestí.
  • Výborný oběd - bramborové špalíčky, uzené a špenát. Po poledním klidu - koupání.
  • Večer nás čeká slibový oheň a závěrečná žranice...
  • Večer jsme pasovali tři nové rytíře Jedničky - Malíře, Šroťáka a Cyklistu.
  • Malíř dostal odborky ekolog, znalec živé přírody a umělec, Cyklista sportovce.

• sobota 8. srpna 2009

• Odjíždíme ve 13:47, příjezd do Vrchlabí 19:19.
  • 16:45 - Prodlužujeme si tábor o dvě hodiny - v Praze nám ujel přípoj a čekáme tu na vlak v 18:11.
  • 21:22 - Tady základna Rama - Endeavour přistála. Prohlašuji tímto tábor za ukončený.
  • Po stopách chlebohracha

24. června 2009
    První červnový víkend se naše vlčata vydala na Pecku a akéla smečky - Šmudla, který akci vedl, poskytl informace o jejím průběhu:

Ač nám počasí zas až tak úplně nepřálo tak jsme si tuto výpravu užili. V sobotu dopoledne jsme se stali výzkumníky, kteří jdou po stopách zvířete zvaného chlebohrách. Při cestě nám chlebohrách nechával vejce ve kterých byly různé úkoly. Po obědě nás čekalo dobytí hradu Pecka. Nejprve jsme si jej zkusili dobýt my a pak jsme šli přímo na hrad, kde jsme zhlédli šermířské představení. Po něm jsme čekali na to, až někteří vykoupí zdejší stánky. Při tom se však stalo něco divného. Naše vlčata byla napadena středověkou bojovnicí a že měla dýku do ostra broušenou, tak vlčata prchala. Úprk se bohužel nepovedl Zlatohlávkovi. Poté co si jej napíchla jako šíz, prohlásila: "Tak jednoho už máme, kdo bude další?"

V době přípravy večeře jsme si hráli pantomimu a během celého víkendu jsme se snažili si splnit pár bodů do stezek abychom mohli v létě přistoupit k vlčáckému slibu.

Při cestě zpět do Vrchlabí, stejně jako po večerech, jsme si hráli na kytaru a zpívali. V Kunčicích nad Labem spolu s námi do vlaku nastoupil oddíl sokolů z Harty a než jsme se nadáli, tak měl každý z nás na svém obličeji čárku. Nejhůř (nejlépe) dopadl Šmudla, kterého pomalovali na obličeji kompletně.

Vlčata - cesta na hrad

Vše bylo samožřejmě pečlivě dokumentováno, tak můžete mrknout na fotky, kde jsou mimo zmiňovaného dobývání Pecky, vyvěšeny také snímky z cyklovýpravy, která se konala taktéž tento měsíc.

Bude hic, Cecilko, hic bude.

30. května 2009
    Skautský rok se pomalu blíží ke svému závěru a než se nadějeme, Václavka řídící to začne ladit do sopránu. Světlušky, skautky, vlčata, skauti i oldskauti vyrazí na letní tábor, kterým společně zakončí letošní skautskou sezónu. To ale přeci jen trochu předbíháme - do prázdnin je před námi ještě měsíc, který s sebou přinese minimálně čtyři další odpoledne strávené na skautské schůzce.

I letos navíc posílíme lýtkové svaly na již tradiční cyklistické výpravě po okolí Vrchlabí, na jejímž závěru si zaslouženě pochutnáme na opečených buřtech a zazpíváme u táboráku. Na akci jsou srdečně zváni také rodiče všech našich členů.

Permoník v Měsíčním údolí Permoník v Měsíčním údolí Permoník v Měsíčním údolí

O tom, jak Vrchlabáci strávili duben a květen se dočtete v červnovém vydání časopisu Puls. Dozvíte se mimo jiné, jak naši nejmladší skauti pomáhali s vyčištěním lesa nebo jak se naše drahá klubovnička stala obětí zločinu.

Krize na všechny způsoby

31. března 2009
    Problémy věstící slovo krize se na nás v poslední době valí ze všech stran - někde jde o krizi hospodářskou, jinde krizi manželskou, případně o krizi středního věku. A protože skauti jdou s dobou, i my máme svou krizi - krizi střediskového webu. Podle skeptických prognóz se tato krize bude i nadále prohlubovat a svého vrcholu by mohla dosáhnout na přelomu června a čevence 2009. Optimistický pohled analytiků naopak tvrdí, že krize je zažehnána a web se bude v následujících měsících pomalu zvedat ze svého dna, kam se během 4 měsíců dostal. :-)

S prvním balíčkem protikrizového opatření přichází Jonáš, který se rozhodl oživit skautské stránky o zápis ze svého deníčku:

Byl pátek 27. února pozdní odpoledne a my jsme vyjížděli z Vrchlabí neznámo kam. Teda někteří z nás to věděli, ale já moc ne. Jediné, co jsem věděl, byly Sedmihorky, ale nic víc. Nejdříve jsme jeli pár hodinek vlakem, a když jsme dorazili na místo, byla už tma a lehce pršelo. Poté jsme se pokusili najít chatu – tu jsme po chvíli pátrání našli. Chata nás mile překvapila. Bohužel zde nebylo moc teplo a skoro nikdy nebyla pořádně vytopena. Ubytovali jsme se a po večeři skládající se z polévky a chleba jsme si zahráli pár her. Při jedné se Bolkovi podařilo hlavou rozbít světlo. No a tak jsme šli radši spát. Nicméně ještě předtím než jsme šli spát, tak jsme se podívali na krásné video z Kruhu (video od Samary).

Další den jsme si pospali asi o hodinu víc, než nám bylo slibováno. Po netradiční snídani kdy se nám ona snídaně snažila utéct, jsme vyběhli ven hledat nějaké zprávy. Ale jednu jsme nikdo nemohl najít. Nakonec se ukázalo, že tam nikde není. Potom jsme opět hledali, tentokrát ovšem ne papíry rozmístěné po lese, ale malé zprávičky schované v bramboře, mrkvi či krabičce od filmu rozházené ve čtverci asi 10x10m. Zde se nám podařilo najít skoro všechny. Z těchto a předchozích zpráv se nám začal rýsovat příběh Kruhu, jak později zjistili ti, co neviděli film. Po několika běhacích hrách jsme se celí promočení vrátili do chaty na oběd, ještě nebyl hotov, a tak jsme si dali alespoň partičku Bangu. K obědu jsme měli výbornou polévku a těstoviny s nějakým masem. Poté jsme si zahráli několik her. Před večeří, kdy jsme si každý zvlášť dělali špízy, jsme hráli starou ale výbornou hru, při které jsme byli rozděleni na dvě družstva a museli jsme se dostat někam tak že poslední přeběhl dopředu, sedne si, a tak pořád dokola. Po výborných špízech jsme se opět odebrali ven. Byla už dávno tma. Venku svítily malé pyramidky. A my si vzali hořící svíčku a zahráli si hru, při které jsme chodili sem tam, museli se vyhýbat Samaře, která se nás pokoušela "zabít". Okopírovali jsme její vzkaz a tím se zachránili a nakonec jsme složili roverský slib. Později v noci jsme se podívali na film Kruh a nakonec unaveni po dlouhém dni jsme šli spát.

V neděli ráno nás vzbudili asi jen asi o půl hodiny později. Po snídani jsme si zahráli hru, kde jsme se dozvěděli něco sami o sobě a následně jsme se ve dvojicích pokusili vytvořit video. Někteří se inspirovali Kruhem, což byl asi záměr, ale jiní si udělali vlastní pojetí. Po uklizení chaty jsme se vydali na nádraží a spokojeni po pěkně stráveném víkendu se vrátili domů.
    ARCHIV PŘEDCHOZÍCH LET

2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004