NowinkySkautingStřediskoPro nováčkyKontakt

Praha — šátková metropole

Praha - šátková metropole

pátek 20. dubna 2007

A je to tu! Začínáme s oslavami stého výročí založení skautingu. Dneska jen pozvolna, protože nic se nemá přehánět a náš zítřejší program praská ve švech. Vrchlabští skauti a skautky (dále jen Vrchlabáci) se pod vedením Batolete přemístili z Vrchlabí do Prahy, kde na ně na Hlavním nádraží čekali Bjetuš s Veverkou, přímo na 4. koleji pak Marťa. Již zde nás míjí zástupy skautů a hledání Vrchlabáků podle skautského kroje je absolutně vyloučeno. Naštěstí jsme se brzy našli, a tak může začít pravá zábava. Ještě předtím je však nutné se ubytovat v Karlínské Sokolovně. A pak hurá do Suchdolu opéct buřty a odpočinout si po náročné cestě sem a zejména před ještě náročnějším zítřkem.

sobota 21. dubna 2007

08:40 Vrchlabáci se za doprovodu Batolete a Bjetuš dopravili na tramvajovou zastávku Florenc, odkud společně odjíždějí směr Pražský hrad.

08:55 Vycházím (Veverka) z bytu v Holešovicích do skautské prodejny zakoupit 2 turbánky a pak hurá za ostatními na Hrad.

09:00 Batole mě informuje, že ta osmička (tramvaj), kterou sem jim vybral na Pražský hrad nejede. (nakonec tam opravdu jela)

09:05 Před Junem (skautská prodejna) je poměrně velká skupina skautů. Naštěstí většina z nich čeká pouze na to, než ostatní nakoupí a fronta tedy postupuje rychle.

09:15 Vrchlabáci, kteří vystoupili o zastávku dříve, aby prošli zamčenou Královskou zahradou, dorazili na Pražský hrad.

09:30 Na Hrad přichází Veverka. 8)

09:40 Dorazila Marťa se svačinama a konečně jsme tedy komplet.

09:57 Netrpělivě čekáme na výměnu stráží, která na sebe nenechá dlouho čekat.

10:03 Přichází čas na první skupinové foto a sice s čerstvě vyměněnou stráží, neb ten předchozí byl "takovej divnej".

10:10 Návštěvu Chrámu sv. Víta vzdáváme, nikomu z nás se totiž nechce stát hodiny ve frontě.

10:16 Další skupinové foto - tentokráte před sochou sv. Jiří, patronem skautů.

10:27 Opouštíme areál Hradu a míjíme dědulu v černé bundě a čepičce...
Bjetuš: "Hele, rybář!"
Dědula: "Já ti dám rybář, když si tak pitomá, tak mluv aspoň potichu" (zbytek jeho odpovědi neprošla cenzurou)

10:41 Dej si pauzu, dej si hamburger! Zastávka v restauraci McDonald's pod Malostranským náměstím, v níž byl o 2 dny dříve den otevřených dveří.

10:50 Ještě před přejítím Karlova mostu jsme se vyškrábali na Malostranskou mosteckou věž.

11:10 Vcházíme na Karlův most a vzduchem se začíná rozléhat nepřeslechnutelný dívčí hlas...
Bjetuš: "Dejte si pozor na věci, ať vás neokradou!"

11:17 Bjetuš úspěšně zastavila hustý provoz na Karlově mostě, aby nás nerušeně vyfotila před sousoším sv. Václava, sv. Zikmunda a ještě někoho třetího, nejspíš také svatého.

11:33 Vrchlabáci se ve zdraví přemístili na Staromák, kde dostávají rozchod. Na pódiu právě něco povídá Standa Berkovec.

12:10 Zapařili jsme s Ewou Farnou

12:25 Vedení (Batole, Bjetuš, Frankey, Jezevec, Marťa a Veverka) se rozhodli navštívit nějaký fastfood na Václaváku. A tak sme se již podruhé za dnešní den ocitli v McÁči. Batole si objednal banánovou taštičku s kávou. Bjetuš si dala kafé a dietní zahradní salát s jogurtovou zálivkou, kterou jí jako jediné nenaúčtovali. Marťa zvolila Mc Flurry a taktéž zahradní salát. Veverka sáhl po zahradním salátu s cheesburgerem a Frankey s Jezevcem se najedli těsně předtím, tak si nic nedali.

13:00 A jéje, sraz u Staroměstské radnice v celou hodinu nebyl zrovna geniální nápad. Sešlo se nás tu totiž 100x víc, než mělo.

13:09 Batole s Veverkou si vyměnili brejle. Za doprovodu úžasného Tam-Tam Orchestra odcházíme na Národku, odkud se tramvají přemístíme na Újezd a pak lanovkou na Petřín.

13:21 Marťa s holkama vlezla do Tesca na Národní třídě za účelem návštěvy WC, Bjetuš kvůli nějakému ovoci, Veverka šel splašit bloček na další zápisky (které právě čtete) a Batole s klukama čekal na tramvajové zastávce.

13:28 Čekáme, než dorazí Marťa se světluškama.

13:33 Bjetuš nám nabídla hrušku, kterou si právě koupila. Holky stále nikde...

13:35 Opět jsme si vyměnili brejle, namačkali se do tramvaje č.23 a vyjeli na Újezd. Snad budeme mít více štěstí, než na Hradě a nebudou tam takový fronty.

13:55 Krátké čekání na příjezd lanovky se vyplatilo. Právě totiž startujeme ke hvězdám, teda spíš k rozhledně, hvězdárna totiž není na programu.

14:13 Stoupáme na rozhlednu...
14:17...a míjíme skautský šátek, který je kolem ní uvázán.

14:28 Pokochali jsme se výhledem a kráčíme dolů za Marťou, která se pod záminkou, že nám pohlídá batohy, fláká dole na lavičce.

14:35 Čas na svačinu Bludiště je bohužel dalším bodem programu, které budeme muset z časových důvodů vypustit, protože i o něj je mezi turisty obrovský zájem.

14:45 Marťa pochválila Batoleti kapesní nůž...
Batole: "To je Magnum."
Marťa: "A co jako?"

14:52 Bjetuš se zakusuje do zbytku Ondrovy housky se salámem, po kterým se předtím proběhl nějakej pes...
Marťa: "Bjetuš s náma sqěle drží dietu, všimli ste si?"
Batole: "Dyť neni tlustá! Skoro..."

15:12 Opouštíme petřínskou zahradu a vracíme se na Staroměstské náměstí.

15:18 Čekáme na příjezd lanovky...
15:25 ...a čekání se opět vyplatilo.

15:30 Na Staromáku právě pavděpodobně začíná koncert Ready Kirken a my teprve dorazili na Újezd. Štěstí, že holky to netuší, jinak by nás ukamenovaly.

15:56 Je to dobrý, 'Někde si najdu malej byt a tam si budu jen tak žít a snít' stále hrajou. Máme tady další, všemi tolik očekávaný, rozchod.

16:49 Na Staroměstské radnici se sešla většina z nás a to věřete-nevěřte během rozchodu. Nahoru jsme si to hezky vyšlápli a to včetně Lolka, který má na levé noze sádru. Koneckonců z našeho střediska není jedinej pochroumanej - někdo levou nohu, jinej tu pravou a další levou ruku.

16:52 Batole, Bjetuš, Frankey, Jezevec a Veverka se jdou na Batoleteho přání kouknout na Senovážné náměstí, kde sídlí ústředí Junáka.

17:13 Ještě rychlej nákup v Albertovi, kde nás obsoužila paní pokladní Jana Nováková a rychle za zbytkem skupiny na smluvené místo.

17:29 Veverka přispívá Bílé paní. Batole se pokouší její pohyby natočit, ale ačkoliv předtím kolem neprošla ani noha, teď se všichni kolemjdoucí rozhodlí vzít to uličkou mezi ní a Batoletem.

17:35 Holky jsou zcela uchváceny Italama, kteří sedí na lavičce...

17:40 Staromák společně opoušíme a směřujeme ke stanici metra Staroměstská, což bude začátek naší cesty na Letnou.

17:45 Čas na menší odloučení. Bjetuš odjíždí 18-kou (tramvaj) na Karlovo náměstí oblíknout se, Veverka 14-kou (tramvaj) do Holešovic pro Buřty a ostatní z Áčka (metro) na nákup do Delvity a pak na již zmiňovanou Letnou.

18:55 Bjetuš a Veverka, kteří se náhodou potkali na Strossmayeráku, dorazili na Spartu (Letná).

19:00 Hledání ostatních vzdáváme a rozhodneme se použít moderní přístroj zvaný mobil. K našemu překvapení se dovídáme, že teprve vycházejí z Delvity.

19:09 Přijíždí tramvaj s ostatníma. Zběsile máváme, tak snad si nás všimnou...

19:18 Krájíme buřty, škrábeme brambory a děláme tak nějak všechno, co nějak souvisí s vařením gulášové polívky. Sosna Verča a Hermelín zatím hrajou černýho Petra, Frankey s Jezevcem frisbee a Veverka vymyslel cestovní myčku brambor, kterou pod jeho odborným dohledem Žužlina zprovoznila.

19:30 Příprava polívky pomalu finišuje...
Bjetuš: "Myslíte si, že se to tam všechno vejde, až tam dáte ty brambory a buřty?"
Marťa: "Prosimtě..."

19:35 ...Nevešlo. Navíc je to ňáký hustý a z gulášové polívky bude spíš buřtguláš, ...100m od nás je McDonald's.

19:48 Nástup na oblíbenou hru Bulldog.

19:55 Bulldog (Frankey) si vybírá první oběť, proti které se rozběhl rychlostí Pendolina a vyrazil chudákovi Lišákovi dech.

20:00 Bjetuš pohled na hru zaujal natolik, že se taky zapojila...
Batole: "Děte teď na Bjetuš!"
Frankey: "Tu neunesu!"

20:08 Do hry se postupně zapojuje i zbytek vedení a Bulldog nabírá obrátky. Pro začátek jsme se Žužlině postarali o upgrade kalhot.

20:13 Díky Žužlině se od Batolete dětí už asi nedočkáme.

20:15 Mission Impossible 4 - neuvěřitelné se stalo skutečností, zvedli jsme i Bjetuš...
Batole: "Ale zas tak těžká nebyla. Když sme na táboře stěhovali kamna, tak to bylo horší." (kamna vážily cca 200kg)

20:20 Jonášovi jsme lehce natrhli bundu, ale naštěstí jen ve švu...

20:21 ...aha, tak ne, do cesty se připletl taky zip.

20:25 Začínáme s večeří (zn. Sejdeme se na kožním)...

20:40 ...dojedli jsme.
Bjetuš: "[píp] 14-ti denní dieta v [píp] kvůli jednomu výletu se skautama."

20:55 Děvčata odchází hromadně na záchod.

21:35 Dorazili jsme na Výstaviětě, kde jsme narazili na skauty, kteří byli na Křižíkově fontáně včera. Potěšili nás slovy: "Prvních 10 minut to šlo..."

21:55 Připojil se k nám Čajoch, který byl již na představení ve 20:00, a tak nám doporučil pěkná místa.

22:00 Už sedíme a netrpělivě čekáme...

22:32 Martě je zima. Bjetuš a Jezevec se k ní musí povinně přitulit.

22:34 Zima je i Bjetuš...
Bjetuš: "Tyjo, to je fakt dobrý to tulení. Hony, poď!"

22:40 Rozloučili se s náma v několika jazycích a my jsme se společně odebrali na tramvajovou zastávku. Veverka vystoupil hned na Veletržní a ostatní na Strossmayeráku, odkud Čajoch s Marťou a se Šmudlou odjeli do Suchdolu, Bjetuš na Karlák a Batole s ostatníma na Florenc. Podobně jako včera, i dnes večer dorazili Vrchlabáci až po večerce, která byla ve 22:00.

neděle 22. dubna 2007

09:30 Cestou na tramvaj jsem (Veverka) se stavil v Albertovi, abych nakoupil rohlíky, housky a chleba pro zbytek výpravy. Bjetuš vyzvedla Batolete a ostatní skauty v Sokolovně, kde byli ubytovaní a společně, podobně jako já, odjeli do Zoo v Troji. Bohužel si ale museli s sebou vzít všechna zavazadla...
Frankey: "Kvůli tobě si nemůžu koupit žádnej suvenýr."
Batole: "Proč?"
Frankey: "Protože se mi nevejde do batohu!"

10:08 Již jsme zase pěkně pohromadě, ale bohužel bez Marťi, která nás kvůli jiným plánům, musela opustit. Díky naším ostrým loktům se nám podařilo protlačit do 3. autobusu č.112, který nás odveze do zoologické zahrady.

10:14 Při každé zatáčce zadržujeme dech pod návalem ostatních cestujících.

10:20 WOW! Jsme tadýýý! A žijem!

10:34 Rozchod potřetí. První hlídka, která se postará o zavazadla je složena z Lolka, Zuzky a Žužliny.

11:03 Střídání stráží. Hlídat začíná trio HBO (Hony, Bjetuš, Ondra = Veverka, Bjetuš, Batole). Právě probíhá krmení tučňáků.

11:25Přichází k nám holky, který nás mají vystřídat v hlídkování a všechny tři dřímají v ruce Fantu v kulaté PET flašce (já si jí všiml už včera na Letné)...
Batole: "Holky, kde ste vzaly ty Fanty?"
Sosna: "Na náměstí. Z tašky, co tam měl nějakej pán. On to tam rozdával, tak abysme to urychlily, tak sme si vzaly samy."
Batole: "A nedávali mu ti ostatní lidi náhodou peníze?"

//začíná psát Bjetuš
12:07 Hony (Veverka) jí klobásu XXL, Bjetuš s Ondrou (Batole) pijí kafe.

12:12 Ondra si vytahuje z batohu Bjetuš pití, nabízí Honymu, ten s díky odmítá.

12:15 Hony si dělá srandu z váhy Bjetuš, přitom aspoň 5 kilo zhubla!!! A MOC JÍ TO SLUŠÍ!

12:19 Hony, Ondra a Bjetuš se smějí.

12:24 Ondrovi spadla dvoukoruna.

12:48 Trio HBO leze za kozama...

12:54 ...vylezli od koz a šáhli si i na ovci.

//role redaktora se opět ujímá Veverka, tedy jáááá
13:15 Setkali jsme se s Čajochem a Šmudlou. Holky odcházejí povinně s Bjetuš na WC.

13:30 Začíná cvičení lachtanů.

13:45 Konečně jsme všechny srovnali do latě a můžeme vyrazit do botanický.

13:48 Bratr Čajoch, který zatím dorazil do botanické zahrady, nás telefonicky informuje, že u exotických motýlů je fronta na hodinu. Veverka, který právě píše zápis do návštěvní knihy u východu ze Zoo, předává svůj telefon Zuzce a zbytek rozhovoru mu tedy uniká.

14:16 V občerstvení U Pergoly nemaj nanuky. Vrrrrr!

14:41 Trio HBO sedá ke zbytku skupiny, která se předčasně vrátila z rozchodu.

14:52 Bjetuš zpozorovala, že Jezevec má velký nohy...
Batole: A nejen ty...

15:08 Dost bylo válení se na luxusním anglickém trávníku, patrně nejvzácnějším a bezesporu nejzajímavějším exemplářem místní zahrady. Jeho zkoumáním jsme strávili přes půl hodiny. =)

15:25 Zazvonil zvonec a pohádky byl konec. Bjetuš s Veverkou zamávali zbytku skupiny, která odjela autobusem na nádraží Holešovice, odkud pojedou metrem na Hlavní nádraží, kde na ně čeká vlak, kterým odjedou zpět do našeho krásného městečka Vrchlabí. Skončil tak jeden z krásných víkendů, který Praze ukázal, jak silné skautské hnutí je. Zhruba 5000 skautů se setkalo přímo v srdci Evropy a tak se to touto metropolí šátky opravdu vířilo.

*) pro přiblížení daných situací doporučuji prohlédnout si galerii.
**) veškeré narážky na hmotnost Bjetuš jsou brány s nadsázkou a zveřejněny s jejím souhlasem.